2013. január 25., péntek

A Pirelli célja továbbra is a sok kerékcsere (videóval)

2013.01.25, péntek 10:01
A Pirelli motorsport osztályának a vezetője, Paul Hembery elismerte, céljuk az, hogy a 2013-as szezon teljes időtartalma alatt fenntartsák majd a futamonkénti átlag két-három kerékcserét.
A Pirelli szerdán mutatta be a 2013-as szezonra készített új keverékeit, amelyek lágyabbak lesznek, és így gyorsabban is kopnak majd, mint a 2012-es keverékeik. Tavaly a csapatok nehezen ismerték ki a Pirelli keverékeit a szezon végére azonban már sikerült megbirkózniuk a feladattal, így a szezon elején látható sok kerékcserét és változatos erőssorrendet felváltotta az egy kerékcserés futamok (India, Abu Dhabi, USA) korszaka. Hembery azonban biztos abban, hogy az új keverékeik és az agresszívebb gumiválasztásuk miatt a 2013-as szezon végén is sok kerékcsere növeli majd a futamok izgalmait.
„A célunk az, hogy két és három kerékcsere között legyünk” – nyilatkozta Hembery az ESPNF1-nek. „Úgy érezzük, hogy a tavalyi szezon végén nagyon konzervatívak voltunk a gumiválasztással, de több hónappal korábban kellett meghoznunk a döntést, hogy az abroncsokat oda tudjuk szállítani. Ugyanakkor úgy érzem, hogy nem hoztunk olyan jó döntést, mint amilyet tudtunk volna hozni. Most azonban azt reméljük, hogy ismét izgalmasan kezdődik majd a szezon, de a csapatok megértik majd a kihívást, amit adunk nekik és fejlődnek majd, amint azt az elmúlt két szezonban is láttuk, és egy ponton megértették az új keverékek és különböző struktúrák alkalmazását. De most egy másik korszak lesz az év végén is agresszívabb gumiválasztással.”
Ugyanakkor Hembery biztos benne, hogy az idei szezonban könnyebb dolguk lesz a csapatoknak az új keverékeik megismerését illetően, mert tavaly a csapatok dolgát nagymértékben nehezítette a kipufogó diffúzor rendszer betiltása, ami hatással volt a gumiabroncs használatra. „Ez egy jelentős változás volt, ami miatt a csapatok szenvedtek, hogy jó hőmérsékleti egyensúlyt érjenek el az első és a hátsó kerekek között. Idén nem valószínű egy ilyen helyzet, mert az autók nagymértékben a tavalyi autókra épülnek. Ez segíteni fog, de azért meg kell szokniuk majd, hogy az abroncsok gyorsabban kopnak majd.”


http://www.formula.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése